9 Mart 2010 Salı

Ülkemi seviyorum, Haram paradan Allah a sığınıyorum. Yok mu benim gibi düşünen?

Yahu ne oldu ülkemize? Ne oldu insanımıza? Herkes birbirinin hakkına göz dikmeye başlamış. Nasıl köşeyi dönerim, nasıl daha fazla mal-mülk edinirim derdinde. Aslında çocuğuma nasıl daha iyi bir gelecek, refah bir yaşam bırakabilirim düşüncesinde ancak hesaba katmadıkları bir şey var. Haksız kazançlarının cezasını çocukları çekebilir. Allah hiçbir şeyi unutmaz.
Nedense kötüyü örnek almak karakterimize yerleşmeye başladı. Öğrenmek ve saksıyı çalıştırmak yok, sizi de görüyoruz demek var.
Bu ülkeye ne lazım?
1- Tüm milletvekillerinin , başkanların ve yönetim kadrolarının belirli eğitim düzeyine gelmiş olmaları veya bilim ile uğraşmış olmaları.
2- Hiçbir yolsuzluğa karışmamış olmaları,
3- Tüm yönetim kadrolarına atamaların bağımsız bir ekip tarafından yapılması ve atanan kişinin kararlarının yine bu ekip tarafından denetlenmesi.
4- Hemşehricilik ve yanlaşcılık ile işe alımların durdurulması. Herkesin okumaya ve başarılı olmaya teşvik edilmesi.
5- Haksızlık yapanın tespit edilmesiyle tüm hayatını etkileyecek yasakların getirilmesi, pis işlerde çalıştırılması, her 5-10 sene itibariyle belirli oranda işinin iyileştirilmesi sağlanmalıdır.
6- Tepeden tırnağa herkesin verdiği haksız kararların cezalandırılması.

Peki neyin önüne geçilmiş olunur? Kimse babasına/dayısına güvenerek ense yapamaz. Herkes adım atmaya başlar.
Tekbaşına karar verme kötü sonuçlar doğuracağından, verilecek her kararda küçük de olsa bir ekip oluşur.
Şayet bir kurum veya ülke için yararlı olabilecek proje varsa ve yönetim kadrosu cahilin önde gideni ise kendinizi paralasanız anlatamazsınız. Yada salak bir projeyi gösterdiğinizde oyuncak bulmuş gibi sevinir. Bu sebeple yönetim kadrolarının profesyonel vizyon sahibi kişilerden oluşması ülkemiz için çok önemlidir.
Aslında tüm bunların nasıl yapılacağını uzun uzun anlatmaya çalışabilirdim ancak yerim dar.

Değişecek Anayasa da menfaatlerin hesaplanmaması dileklerimle.

Not: Şayet bir kurum yönetiyor olsam ve mal varlığım 2 ye katlansa yüzüm kızarır. Düşük gelirlilerin akıllarından geçenleri düşünürüm.
Saygılar.
4B4 C4

Hiç yorum yok: